لوگو بالابر احمدی

آسانسور باری

آسانسور باری

آسانسور باری

آسانسورهای باری یا حمل و نقل در ساختمان های امروزی پس از آسانسورهای مسافربری بسیار مهم هستند ، به طوری که در بسیاری از ساختمان ها کمبود آسانسورهای حمل بار وجود دارد. یکی از بهترین ویژگی های آسانسور باری تزیینات مقاوم در برابر خط و خراش و همچنین طراحی بار ویژه برای درب هایی با عرض گسترده تر و کابین های ارتفاع بالاتر برای بار و مبلمان طراحی اشاره کرد و در ادامه با دیگر ویژگی های آسانسور باری آشنا می شویم.

در بسیاری از ساختمان ها به دلایل مختلف ، فقط ارائه آسانسورهای مسافری کافی است ، در حالی که آسانسورهای مسافربری به دلیل تزئینات ، ظرفیت ابعاد ورودی و ارتفاع کابین و موارد ایمنی ، برای حمل تجهیزات و بار مناسب نیستند. این در صورتی است که مدل های آسانسور باری بسیار کارآمد هستند و در بسیاری از ساختمان ها مورد نیاز هستند.

ویژگی های آسانسور باری

  • بیشتر آسانسورهای حمل و نقل برای محافظت بیشتر از تزیینات و جلوگیری از آسیب رساندن به تزیینات کابین ، دارای ایستگاه نصب پوشش روی پارچه هستند.
  • طراحی این مدل آسانسور برای حمل بار است به گونه ای که حتی اگر بار به صورت متوازن در کابین قرار نگیرد یا اختلاف وزن بین وجه کابین افزایش یابد ، مشکلی در کارکرد و تنظیمات آن ایجاد نمی شود.
  • کابین ها اغلب بلندتر از آسانسورهای معمولی هستند به طوری که افراد می توانند به راحتی وسایل و محموله های خود را در آنجا قرار داده و بدون لمس سقف کابین ، آن را بین کفها جابجا کنند.
  • درها باید گسترده تر از آسانسورهای معمولی باشند تا حمل و نقل بار برای افراد راحت تر باشد.

ویژگی های آسانسور باری

تفاوت آسانسور های باری با آسانسور های نفر بر

آسانسورهای حمل و نقل علاوه بر تفاوت های ذکر شده از نظر سایر قسمت های طراحی و نصب ، تفاوت های بسیاری نیز با آسانسورهای نفربر دارند که به چندین مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

اول از همه ، آسانسورهای حمل و نقل دارای سیستم ایمنی ترمز و قابلیت حمل مسافر با امنیت کامل هستند و طبق بندهای استاندارد ، آسانسورهای فردی با دقت و سختی مورد بازرسی قرار می گیرند و به گواهینامه استاندارد احتیاج دارند.

این آسانسورها به دلیل جابجایی زیاد ، با آسانسورهای جداگانه تفاوت دارند.در آسانسورهای باری کششی از سیم های چرخدار با قطر بالاتر استفاده می شود که بسته به اندازه کابین و ظرفیت آسانسور ، از نظر اندازه متفاوت هستند.

از موتورهایی با ظرفیت بالا در سیستم درایو آسانسور استفاده می شود و به همین دلیل کنترل پنل نیز باید از ظرفیت بالایی برخوردار باشد.

عمدتاً سیستم تعلیق این آسانسورها دو به یک است به طوری که در صورت عدم تعادل بار در کابین ، مشکلی در جابجایی یا تنظیم کابین ایجاد نمی شود ، به گونه ای که قرقره های پر سر و صدا از آن خارج شوند. داخل موتور و به منظور هماهنگی بار در داخل کابین.

آنها به شکل دو قرقره هرزگرد روی کابین یا قرقره های تکی روی کابین هستند. این قرقره ها همچنین می توانند در زیر کابین جابجا شوند و می توانند یا در زیر کابین یا روی کابین نصب شوند. یک قرقره هرزگرد دیگر باید روی قاب وزن و برای رکت سیم بکسل قرار بگیرد. چرخ را تنظیم کنید.

جک مورد استفاده در این نوع آسانسور

در آسانسورهای حمل و نقل که هیدرولیکی هستند از جک های مستقیم از پایین یا جک های بغل استفاده می شود. در جک های مستقیم از پایین به دلیل نبود سیم بکسل و ریزش آن نیازی به سیستم ترمز ایمنی نیست ، اما حفر چاه لازم است. آسانسورهای جک از پهلو ، مانند لیفتراک ها ، ماشین آسانسور را از یک طرف حرکت داده و به سوراخ های بیشتری احتیاج دارد. سیستم تعلیق این نوع آسانسور توسط سیم بکسل کار می کند و به عنوان هیدرولیک دو به یک نیز شناخته می شود.

آخرین مقالات

لوگو بالابر احمدی

شبکه های اجتماعی ما

Instagram
Telegram
WhatsApp
فهرست