عوامل موثر در قیمت بالابر فروشگاهی

عوامل موثر در قیمت بالابر فروشگاهی

عوامل موثر در قیمت بالابر فروشگاهی

عوامل موثر در قیمت بالابر فروشگاهی ، می توان به میزان جا به جایی یا کورس بالابر، ابعاد سکو ، قدرت و ظرفیت بالابر و … که در ادامه هر یک را به صورت کامل توضیح دادیم، اشاره کرد. بالابر فروشگاهی در 2  گروه کششی و هیدرولیکی تقسیم می شود. قیمت گذاری بالابر در هر دو گروه با توجه به خصوصیات درخواستی مشتریان متفاوت خواهد بود. برای انتخاب یک بالابر درست، باید اطلاعات کافی و ضروری درباره آن به دست آورد. این خصوصیات در قیمت گذاری نهایی بالابر نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت.

پارامترهای مهم در قیمت گذاری بالابر فروشگاهی هیدرولیک

بالابر فروشگاهی ثابت از نوع هیدرولیک بر حسب پارامترهای گوناگون قیمت گذاری می شود.

میزان جا به جایی

ارتفاع کاربری از جمله پارامترهای مهم در انتخاب بالابر فروشگاهی می باشد. این ارتفاع همان میزان جا به جایی بالابر است. در واقع بالابر حرکت خود را از کف تا قسمت فوقانی مورد نظر طی می کند. این ارتفاع با توجه به ارتفاع ساختمان فروشگاه یا محیط کار متفاوت خواهد بود. بنابراین ارتفاع کاربری در بالابرهای فروشگاهی با توجه به نوع شغل، نیاز صاحبان مشاغل، ارتفاع ساختمان و … متفاوت خواهد بود. هر چقدر برد بالابر بیشتر باشد، قیمت تخصیص یافته به آن نیز بیشتر خواهد شد.

تعداد ایست و توقف

تعداد توقف بالابر فروشگاهی به نقطه ایست و آغاز حرکت آن مربوط نمی شود. بعضی از بالابرها در یک فروشگاه یا مرکز خرید چند طبقه به کار گرفته می شوند و نیاز به چند بار توقف در طی مسیر دارند. اگر فروشگاه  2 طبقه باشد، سه توقف و اگر 3 طبقه باشد، چهار توقف خواهیم داشت. این موضوع نیز در قیمت گذاری بالابر فروشگاهی ثابت تاثیر دارد.

قدرت و ظرفیت بالابر فروشگاهی

بالابر فروشگاهی با توان و ظرفیت های گوناگونی تولید می شود. این توان در قیمت نهایی بالابر تاثیر به سزایی دارد. برخی از فروشگاه‌ها ظرفیت بالابر هیدرولیکی خود را 300، برخی دیگر 500 و عده‌ای نیز 700 کیلوگرم و بالاتر سفارش می دهند. این موضوع قیمت نهایی بالابر انتخابی را متاثر می کند. هر چه توان ظرفیتی مدنظر گرفته شده برای بالابر بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت بالابر هیدرولیک فروشگاهی افزایش می یابد. پایین ترین ظرفیت اختصاص یافته به بالابر مغازه‌ای وزنی معادل با 300 کیلوگرم خواهد بود.

ابعاد سکو

ابعاد کفی یا همان سکوی بالابر فروشگاهی نیز در قیمت گذاری آن اهمیت دارد. این کفی ها با توجه به درخواست و نیاز مشتری تولید می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند. ابعاد کفی بالابر خبر از توان و ظرفیت آن می دهد. ابعاد بزرگ برای راه اندازی نیاز به دو جک شدن بالابر دارد. قطعاً این ابعاد برای حمل بارهای سنگین و وسایل بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

جنس بالابر

جنس سکو و کفی بالابر نیز اهمیت زیادی دارد. برای استحکام و دوام بیشتر این سکوها نیاز به مواد مستحکم و مناسبی خواهیم داشت. اگر از این بالابر برای حمل مواد غذایی استفاده می شود، بهتر است بر روی جنس به کار رفته در آن ها متمرکز شوید. جنس آلومینیوم و استیل برای جا به جایی و حمل مواد غذایی مناسب و کارساز می باشد. استیل از نظر اقتصادی چندان مقرون به صرفه نیست. بنابراین کفی های آلومینیوم گزینه مناسب تری خواهد بود. بالابرهای استیل فروشگاهی را با توجه به قیمت بالا تنها می توان در مکان های خاصی مورد استفاده قرار داد.

عوامل موثر در قیمت بالابر فروشگاهی

نیروی برق

قدرت بالابر فروشگاهی با نیروی برق تامین می شود. از برق تک فاز یا سه فاز برای راه اندازی بالابرهای مختلف استفاده می شود. بالابرهای فروشگاهی با ظرفیت پایین با برق تک فاز راه اندازی می شوند. برق سه فاز نیز برای بالابرهای فروشگاهی با ظرفیت و توان بالا استفاده می شود.

بعضی از فروشگاه‌ها مجهز به برق سه فاز نیستند. بنابراین برای بهره مندی و استفاده از بالابرهای فروشگاهی پرتوان با مشکل مواجه می باشند. در چنین شرایطی برای تبدیل برق تک فاز به سه فاز نیاز به مبدل برق وجود دارد. بهره مندی از این نوع تجهیزات هزینه بر است و قیمت نهایی بالابر را تحت تاثیر قرار می دهد. محل نصب بالابر نیز تاثیر زیادی در قیمت گذاری آن دارد.

آخرین مقالات

شبکه های اجتماعی ما

Instagram
Telegram
WhatsApp
فهرست