راهنمای انتخاب بهترین آسانسور

فروش، نصب و راه اندازی انواع بالابر هیدرولیکی

همین حالا با ما تماس بگیرید 09128667745

چگونه یک آسانسور مناسب انتخاب کنیم؟

بالابرها و آسانسور­ها در چندین سال گذشته به دلیل افزایش تعداد ساختمان­های چند ­طبقه بسیار ضروری شده اند، به همین دلیل برای انتخاب آسانسور کاملا مناسب، باید به فاکتور های زیادی توجه کرد.
انتخاب درست آسانسور یک شرط مهم و حیاتی برای حفظ ایمنی می­باشد.
قبل از نصب آن باید دینامیک ساختار چند طبقه خود را درک کنید. آیا سازه مسکونی است یا تجاری؟ همچنین باید از هزینه مورد نیاز برای ساخت آگاه باشید. علیرغم این واقعیت که آسانسور یک سرمایه گذاری پرهزینه است، راحتی و سهولت استفاده معمولاً دلایل قانع کننده ای برای استفاده از آن است.
در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که هنگام انتخاب آسانسور مناسب برای ساختمان خود باید به آنها توجه کنید:

۱) ارتفاع مورد ­­­­نیاز بالابر را بسنجید

ارتفاع مسلماً مهمترین عاملی است که هنگام انتخاب تجهیزات بالابر باید در نظر گرفته شود. برخی از پروژه ها به ارتفاع 3 متر، در حالی که برخی دیگر به ارتفاع قابل توجهی تا حتی بیش از 30 متر نیاز دارند.

۲ به چه ابعاد کابینی برای بالابر نیاز است

به اندازه آسانسور مورد نظر خود فکر کنید. چندین عامل از شما می خواهند که اندازه خاصی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر یک ساختمان تجاری یا مسکونی را در نظر بگیریم، اگر افراد زیادی تردد می­کنند، می­توانید کابین بزرگتری را در نظر بگیرید، زیرا به احتمال زیاد، در هر زمان بیش از یک کاربر خواهد داشت.

به همین ترتیب، اگر فضای شما کوچک است، می‌خواهید یک آسانسور نسبتا کوچک‌تر در نظر بگیرید. حتی با بررسی این سناریوها، فکر کردن به آینده ضروری است.

این را در نظر داشته باشید که آسانسور باید به نیازهای آینده که ممکن است لزوماً در زمان خرید، شما به آن نیازی نداشته باشد، رسیدگی کند. به عنوان مثال، آسانسوری بخرید که بتواند ویلچر به همراه یک فرد را در خود جای دهد. در این صورت، ابعاد آسانسور 1100 میلی متر در 1400 میلی متر را انتخاب کنید. این حداقل اندازه توصیه شده است که می تواند شامل یک فرد روی صندلی چرخدار و فرد دیگری همراه با او باشد.

۳) سرعت مورد نیاز چقدر باشد

یکی از مهمترین مسائل در مورد بالابر سرعت آن است. سرعت آسانسور باید در تناسب با شرایط کاربری ساختمان، طول مسیر حرکت و ترافیک کاری آن مورد بررسی قرار گیرد.

باید توجه داشته باشید که سرعت های بالا در مسیرهای طولانی توجیه دارند. به طور مثال ساختمانی با 14 طبقه سرعت 1 متربرثانیه سرعت کمی بنظر می­رسد. ولی همین سرعت برای یک ساختمان 4 یا 5 طبقه مناسب است.

۴) آسانسور تا چه ظرفیت وزنی تحمل می­کند

ظرفیت بالابر یکی از ملاحظات قابل توجه است که باعث می شود شما آسانور مناسب انتخاب کنید.

ظرفیت بالابر برای کارایی و ایمنی افراد بسیار مهم است. دو رتبه بندی ظرفیت مجزا توسط سازندگان اسانسور ارائه شده است. اولین مورد برای حداکثر تعداد افراد مجاز است. ظرفیت دیگر وزن کل افراد، ابزارها و مواد موجود است. به این ظرفیت ها خوب توجه کنید . اشتباه در محاسبات می­تواند منجر به تصادفات فاجعه آمیز شود!

۵) محل جای­گیری (چیدمان) آسانسور چگونه باشد

برای محل قرارگیری آسانسور در ساختمان ابتدا این نکته را توجه داشته باشید که باید یک محل به صورت دقیق و مشخص انتخاب شود. زیرا هر طبقه ای که اسانسور در آن سرویس بدهد فضایی را اشغال خواهد کرد. توجه داشته باشید که اگر خانه کوچکی دارید، باید یک آسانسور جمع و جور که برای مصارف خانگی است را انتخاب کنید. یا اگر صاحب کسب و کار و فروشگاهی هستید برای انتقال و جابجایی کالاها به یک بالابر مخصوص در جای معینی از فروشگاه و به میزان فضای موجود نیاز دارید.

 

راهنمای انتخاب بهترین آسانسور

۶) بالابر برای چه نوع فضایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت

آسانسور مناسبی را انتخاب کنید که بسته به نیاز شغلی خود بتوانید به سرعت از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کنید. گروه فنی مهندسی بالابر احمدی به شما کمک می کند تا انتخاب خود را به یک بالا بر ایده آل و کارآمد محدود کنید. بطور مثال :

  • برای بیمارستان : اصولا به فضای بزرگتری برای حمل بیمار با تخت به همراه افراد نیازمند است.
  • در فروشگاه برای جابجایی بار:  اغلب از بالابر فروشگاهی استفاده می­شود.
  • ساختمان مسکونی یا تجاری: به فاکتور هایی از قبیل تعداد افراد ، میزان تردد و تعداد طبقات بستگی دارد.
  • رستوران: از بالابرهای کوچک به اصطلاح دمبله برای جابجایی غذا استفاده می­شود.

و دیگر موقعیت ها …

۷) اقدامات امنیتی باید رعایت شود

رعایت اقدامات امنیتی، برای کاهش خطر تصادف، ضروری است. نصب سیستم‌های هشدار، تماس با تلفن‌های داخلی، پشتیبان‌گیری قطع برق و سیستم‌های ترمز، همگی اقدامات مهمی هستند که در انتخاب آسانسور مناسب نباید نادیده گرفته شوند.

۸) شرکت سازنده گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد

خرید آسانسور از سازنده ای که گارانتی خوبی ارائه می دهد بسیار مهم است. ما در گروه فنی مهندسی بالابر احمدی، خدمات پس از فروش و تعمیرات را به طور بسیار خوبی به مشتریان عزیز ارائه می­دهیم. برای اطلاع از خدمات پس از فروش می­توانید با شماره های موجود در سایت، تماس حاصل فرمایید.

۹) هزینه ها را در نظر بگیرید

در نظر گرفتن قیمت نیز بسیار مهم است. محدوده قیمت آسانسور از لوکس تا مقرون به صرفه تر و همچنین تجزیه و تحلیل هزینه کلی از خرید تا نصب و نگهداری می­باشد. مطمئن شوید که در مورد هزینه اجرای آسانسور و نگهداری طولانی مدت آن، اطلاعات صحیحی دارید. گروه فنی مهندسی بالابر احمدی در انتخاب آسانسور و بالابرهای مناسب که هزینه نگهداری و بهره برداری پایینی دارند، به شما کمک خواهند کرد.

فروش، نصب و راه اندازی انواع بالابر هیدرولیکی

همین حالا با ما تماس بگیرید 09128667745

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *