بالابر هیدرولیک شامل چه قطعاتی می باشد؟

قطعات بالابر هیدرولیک

فروش، نصب و راه اندازی انواع بالابر هیدرولیکی

همین حالا با ما تماس بگیرید 09128667745

معرفی و شناخت کلی سیستم بالابر هیدرولیک:

بطور کلی بالابر ها به منظور سهولت در جابجایی قطعات و ماشین آلات در صنایع مختلف از جمله: کشاورزی، خودروسازی، صنعت هوایی، کشتی رانی، فروشگاه ها و … کاربرد دارند. سیستم های بالابر هیدرولیک، برای بالا و پایین بردن، نگهداری، بلند کردن و جابجایی اجسام و وسایلی که تنها به وسیله کار دستی قابل حمل و جابجایی نیستند، مورد استفاده قرار می­گیرد. در سیستم هیدرولیک، نیرویی که در یک نقطه وارد می­شود با استفاده از یک سیال هیدرولیک تحت فشار به نقطه دیگر انتقال می ­یابد.

بالابر هیدرولیک، با اعمال نیرو و ایجاد فشار بر مایع داخل سیلندر، موجب می­شود که پیستون به سمت بالا حرکت کند و به این ترتیب، اجسام جابجا می­شوند. مایع تراکم ناپذیر (روغن، آب و…) به داخل سیلندر، پمپ می­شود تا پیستون به سمت بالا برود. لحظه ای که سوپاپ به منظور آزاد کردن سیال مانند روغن، باز می­شود، پیستون با جاذبه گرانشی(g=9.8)، به سمت پایین حرکت می­کند. مهم ترین جزء سیستم هیدرولیک، سیال یا مایع تراکم ناپذیر آن می­باشد. نیروی تولید شده در یک سیستم هیدرولیک به اندازه پیستون ها وابسته است و هرچه اندازه پیستون بزرگتر باشد، نیروی تولیدی بیشتر است.

آشنایی با قطعات بالابر هیدرولیک:

سیستم های هیدرولیک می­توانند هدف های گسترده و متفاوتی داشته باشند اما اصول و نحوه عملکرد این نوع سیستم ها، برای تمامی کاربردها یکسان است. بالابرهای هیدرولیک، باعث افزایش ایمنی و کاهش وقوع حوادث جبران ناپذیر جانی و مالی می­شوند.

میزهای بالابر هیدرولیک دارای یک سری اجزای اساسی از جمله: سیال، شیرهای هیدرولیک، غلتک هیدرولیک(برای بازو بسته کردن دریچه ها)، اتصال دوار، ماشین محرک، شیر کنترل و… می­باشند. همچنین به طور کلی قسمت های مختلف سیستم های هیدرولیک شامل مدارهای هیدرولیک، پمپ هیدرولیک، سیالات هیدرولیک، موتور هیدرولیک، سیلندر هیدرولیک، پیستون های هیدرولیک هستند، که در ادامه با بعضی از این اجزا آشنا می شویم.

کفی بالابر هیدرولیک:

بالابرهای هیدرولیکی یک سکوی امن دارند که با کمک آنها می توان کار در ارتفاع را با خیال آسوده انجام داد.

اصل کار کفی بالابر این است که توسط ریل مخصوص در راستای عمودی بالا و پایین ­شود و از تنش و لرزش ها در زمان حرکت جلوگیری کند.

 مدارهای هیدرولیک:

مدارهای هیدرولیک، وظیفه ی کنترل فشار و جریان سیال مورد نظر را در سیستم بر عهده دارند.

برای اینکه بتوان جریان و فشار وارده را کنترل کرد بر روی دستگاه از مدارهای هیدرولیکی استفاده شده است. این بخش اهمیت ویژه‌ای در بالابر هیدرولیکی دارد و در مقاوم بودن آن بسیار مهم است.

پمپ هیدرولیک:

وظیفه پمپ هیدرولیک، به گونه ای است که، نیروی مکانیکی را به انرژی هیدرولیک تبدیل می کند. پمپ هیدرولیک، در ورودی پمپ، حالت خلأ ایجاد می کند و باعث رانده شدن مایع داخل مخزن به مسیر ورودی میشود، در ادامه، خروجی نیز به سمت مکانیزم هیدرولیک حرکت می کند.

از پمپ هیدرولیک می توان برای تحت فشار قرار دادن سیال هیدرولیک، به وسیله سیستم استفاده کرد.

سه نوع پمپ هیدرولیک وجود دارد:

پمپ جابجایی ثابت:

در این پمپ، امکان تنظیم دبی وجود دارد. این بدین معناست که، با هر حرکت موتور، مقدار یکسانی سیال جابجا می­شود. این نوع پمپ ها برای کارهای تکی که در مدت زمان طولانی به طور نامحدود تکرار می شوند، بسیار ایده آل و مناسب هستند.

سه نوع پمپ جابجایی ثابت وجود دارد: پمپ دنده ای، پمپ پیچ، پمپ چرخشی

پمپ جابجایی متغیر:

در این نوع پمپ ها می توان، فشار خروجی و سرعت جریان را با عملکرد پمپ تغییر داد.

چهار نوع پمپ جابجایی متغیر وجود دارد: پمپ پره دوار، پمپ پیستون شعاعی، پمپ محور خم، پمپ پیستونی محوری.

پمپ هیدرولیک دستی:

این پمپ به کمک دست یا پا کار می­کنند.

سیالات هیدرولیک:

بیشتر سیالات هیدرولیک، آب یا روغن می باشند. قبل از شناخته شدن نفت در قرن بیستم، سیال هیدرولیک اولیه، آب بوده است. از سیالاتی مثل: گلیکول اتر، استر ارگانو فسفات، روغن سیلیکون، پلی آلفانوئین و ضد یخ برای کاربردهایی که مقاومت در برابر دمای بالا و آتش، مورد نیاز باشد، استفاده می­شود.

موتور هیدرولیک:

موتور هیدرولیک درواقع یک محرک هیدرولیک مکانیکی است و برای تبدیل فشار هیدرولیک به گشتاور و چرخش زاویه ای، مورد استفاده قرار می­گیرد.این قطعه، مانند یک محرک خطی، جریان انرژی هیدرولیک و فشار را می گیرد و آن را به انرژی دورانی، تبدیل می­کند. پمپ، انرژی هیدرولیک را به سیستم می­فرستد و در آن قسمت، موتور هیدرولیک را مجبور به کار می­کند.

سیلندر هیدرولیک:

این نوع سیلندرها نیز یک محرک هیدرولیکی مکانیکی هستند. این بخش، وظیفه تبدیل انرژی هیدرولیک و فشار داخل سیال به نیرو یا جابجایی خطی را ایفا می­کند و فشار اولیه درون سیال را که به وسیله موتور هیدرولیک، کنترل می شود را ایجاد می­کند.

پیستون های هیدرولیک:

پیستون های هیدرولیک، با فشار سیال به شکل خطی جابجا می­شوند. انواع پیستون ها، به سبک دایره ای منحصر به فردی در یک محفظه چرخان چیده شده اند.

شیر کنترل:

شیرهای کنترل برای محافظت از اجزای سیستم بکار می­روند، که شامل: شیر کنترل فشار، شیر کنترل جریان، شیر کنترل جهت و شیر برقی هستند.

در گروه فنی مهندسی احمدی از بهترین نوع قطعات با بالاترین کیفیت بهره بردیم تا امن ترین بالابر هیدرولیک را به مشتریان عزیز عرضه کنیم.

فروش، نصب و راه اندازی انواع بالابر هیدرولیکی

همین حالا با ما تماس بگیرید 09128667745

2 پاسخ
  1. سلام میخواستم بپرسم که شما برای ساخت یک بالابر هیدرویکی تمامی این تجهیزاتی که در بالا نام برده شد را استفاده میکنید اصلا لازم هم ست که همه این موارد داخل یک بالابر استفاده بشود منظورم اینه که امکان حذف تعدادی از این قطعات سازنده بالابر هست که بشه هزینه هارو کم کرد؟

  2. سلام میخواسم بپرسم که این قطعاتی که در بالا لیست شده است خود شما دارید یا شما فقط خدمات ساخت بالابر هیدرولیکی را انجام میدید
    یعنی منی که الان یه فروشگاه دارم باید برم خودم تهیه کنم اینایی که گفتید یا خود شما دارید که من پولشو بدم به شما و خود شما اینارو واسم استفاده کنید چون من اصلا بلد نیستم و نمیدونم از کجا باید خرید کنم اینارو و قیمت هم ندارم. لطفا جواب بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *