کاربرد بالابر ثابت و خصوصیات آن

کاربرد بالابر ثابت

فروش، نصب و راه اندازی انواع بالابر هیدرولیکی

همین حالا با ما تماس بگیرید 09128667745

کاربرد بالابر ثابت و خصوصیات آن

بالابرها از جمله ادواتی هستند که برای سهولت زندگی بشر مورد توجه قرار می گیرند. به طور کلی بالابرها عملکرد خود را به ۲ صورت ثابت یا متحرک نشان می دهند. بالابر ثابت از نظر وضعیت حرکتی ثابت می باشد و کاربرد بالابر ثابت برای جا به جایی بار یا انسان مورد استفاده قرار می گیرد .

اهمیت بالابر ثابت

تمام بالابرهای ثابت و متحرک با هدف راحتی جا به جایی به دنیای صنعت وارد شدند. بالابر ثابت نیز با هدف بالا بردن سرعت کار و سهولت جا به جایی مورد اهمیت می باشد. این بالابر با توجه به نوع عملکرد خود توانست در مدت زمان کوتاهی در خط تولیدهای صنایع گوناگون استفاده شود.

اجزای ضروری

بالابر متحرک باز و بسته می شوند. این موضوع در بسیاری از بالابرهای ثابت نیز دیده می شود. از آن جایی که  موقعیت این بالابر فیکس است، بنابراین وجود یک چاهک برای راه اندازی آن ضروری خواهد بود.

در بالابرها جک به عنوان مهم ترین اهرم مورد استفاده قرار می گیرد.

 تقسیم بندی بر مبنای جک

بالابر ثابت بر مبنای نوع جک نیز قابل تقسیم بندی می باشد.

  • بالابر جک غیر مستقیم(در ساختار این بالابر ثابت از جک غیر مستقیم استفاده شده)
  • بالابر فیکس جک مستقیم از ناحیه تحتانی(در این بالابر جک در زیر بالابر به شکل مستقیم قرار گرفته)
  • بالابر فیکس جک مستقیم از ناحیه جانبی(در ساختار این بالابر نیز جک به شکل جانبی و مستقیم به کار رفته)

ویژگی های بالابر ثابت

بالابر ثابت با ویژگی های متمایزی نسبت به دیگر بالابرها شناخته می شود. چاهک در نظر گرفته شده برای این نوع بالابر پهناور نیست و محدوده بسیار کمی را اشغال می کند. از قدرت بالایی برخوردار است و عملکرد آسانی دارد. از این رو کلیه افراد با هر دانشی می توانند از آن بهره مند شوند. امکان تغییر مکان و جا به جایی بالابر فیکس وجود دارد.

کاربرد بالابر ثابت

 

ویژگی های بالابر ثابت

این نوع بالابر در حرکت و جا به جایی بی صدا و بدون لرزش عمل می کند و حرکت آسانی دارد. همین موضوع محبوبیت آن را در بین صاحبان صنایع افزایش می دهد. عدم لرزش بالابر، امکان حمل راحت و ایمن را فراهم می نماید. این موضوع در خط تولیدهای حساس اهمیت زیادی دارد. موتور به کار گرفته شده در بالابر به شکل تک فاز یا سه فاز ارائه می گردد. در هنگام قطعی برق نیز می توان بالابر را به سکو انتقال داد.

کاربرد بالابر ثابت و سطح ایمنی بالابرهای ثابت

بالابرهای ثابت انواع مختلفی دارند. این نوع بالابرها از نظر شکل، مشخصات فنی، اندازه و … متفاوت می باشند. تمام این تفاوت ها سبب کارکرد متفاوت بالابر نیز خواهد شد. به عنوان مثال بالابر جک مستقیم در تعمیرگاه ها به کار می رود. ساختار این بالابرها در انتخاب آن ها برای صنایع مختلف سهم عظیمی دارد.

بالابرهای ثابت از نظر امنیتی متفاوت می باشند. بنابراین نمی توان سطح امنیتی مشترکی را از آن ها انتظار داشت. این بالابرها می توانند به اندازه کافی ایمن، قدرتمند، با ظرفیت یا کارآمد باشند.

سطح ایمنی بالابرهای ثابت

بالابرهای قیچی برای خط تولید سنگین استفاده می شود. این نوع بالابر را می توان برای صنایع خودرو سازی پیشنهاد نمود. بالابرهای هیدرولیک نیز با سرعت کمی عمل می کنند. این بالابرها امنیت بالایی دارند. به همین خاطر در مراکز حساس مورد استفاده قرار می گیرند. بالابرهای کابلی نیز از مقاومت و ایمنی چندان برخوردار نیستند.

قیمت بالابر ثابت و نکات مهم در انتخاب آن

بالابر ثابت با توجه به اجزاء، ایمنی، قدرت، ظرفیت، سرعت و … می تواند قیمت های مختلفی را تجربه کند. برای انتخاب صحیح بالابر باید نوع نیاز خود را بشناسید و در ادامه بالابر متناسب با آن را انتخاب کنید. در این شرایط بالابر انتخابی بدون افت عملکرد در کارگاه، کارخانه، صنایع، تعمیرگاه، محوطه بیرونی، تاسیسات، تجهیزات برق و … مورد استفاده قرار می گیرد. در استفاده های طولانی مدت بهتر است سطح امنیت بالابر ثابت را مد نظر قرار دهید. در حال حاضر بالابر هیدرولیکی ثابت با توجه به ایمنی بالا از قیمت بیشتری نسبت به دیگر بالابرهای ثابت برخوردار هستند.

بالابر صنعتی ثابت

یکی از پرکاربرد ترین انواع بالابر هیدرولیکی، بالابر صنعتی ثابت است که در مساجد، کارگاه های بزرگ، تولیدی ها و… به کار می رود. استفاده از این نوع بالابر به دلیل مصرف بهینه انرژی و سر و صدای کم، در عین عملکرد و قدرت بسیار بالا، رواج بسیاری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، صفحه بالابر صنعتی را مطالعه کنید.

فروش، نصب و راه اندازی انواع بالابر هیدرولیکی

همین حالا با ما تماس بگیرید 09128667745

2 پاسخ
  1. بالابر های صنعتی ثابت خیلی خوبن من کارخانه دارم واقعا خیلی بهم کمک میکنه ممنون از مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *