بالابر هیدرولیکی چیست؟ | اساس کار بالابر هیدرولیکی و نحوه عملکرد

بالابر هیدرولیکی چیست

فروش، نصب و راه اندازی انواع بالابر هیدرولیکی

همین حالا با ما تماس بگیرید 09128667745

بالابر هیدرولیکی چیست و بر چه اساسی کار میکند؟

بالابر هیدرولیکی چیست؟ اساس کار بالابر هیدرولیکی چگونه است؟ این دستگاه چگونه کار می کند؟ همه این ها سوالاتی است که افراد بسیار زیادی از ما می پرسند. از دانش آموزان مدرسه که برای دروس علوم نهم و دهم خود می خواهند اساس کار بالابر را یاد بگیرند گرفته تا کارفرمایان  و صاحبین کارگاه های بزرگ که در مورد خرید و نصب بالابر هیدرولیکی در محل مورد نظر خود، سوالات و چالش های بسیاری دارند. به همین خاطر، امروز تصمیم گرفتیم تا به صورت کامل و جامع، به شما بگوییم که بالابر هیدرولیکی و کاربرد های مختلف آن چیست، این دستگاه چگونه کار می کند و اساس عملکرد آن چیست.

بالابر هیدرولیکی چیست؟

بالابر هیدرولیکی نوعی آسانسور بالابر است که از دستگاه هیدرولیکی برای بلند کردن یا حرکت اشیا با استفاده از نیروی ایجاد شده در زمانی که فشار بر روی مایع در پیستون اعمال می‌شود ، استفاده می‌کند . سپس نیروی لازم برای ” آسانسور ” و ” حرکت ” ایجاد می‌ شود.

این آسانسورها (بالابر هیدرولیکی) به شدت بادوام هستند چون آن‌ ها با استفاده از مواد خام با کیفیت ویژه و از فروشندگان قابل‌ اعتماد تهیه و تولید می‌شوند . بالابر توسط تیمی از متخصصان خبره تولید می‌شوند که به طور بهینه فن ‌آوری پیشرفته و تجهیزات مدرنی را تولید می‌کنند. بالابر های هیدرولیکی براساس استانداردهای بین‌المللی ساخته شده و در نتیجه عملکرد عالی را تضمین می‌کنند . مشتریان می‌توانند مطابق با نیازهای خود از این آسانسورها استفاده کنند.

تعریف بالابر هیدرولیکی و نحوه عملکرد آن

اگر بخواهیم به بیانی ساده تعریف بالابر هیدرولیکی را بیان کنیم، می توان گفت یکی از انواع آسانسورهای هیدرولیک که کاربرد بسیاری در ساختمان های متنوع دارد، بالابر هیدرولیکی است. این بالابر از نظر امنیت دارای ضریب بالایی است و به ‌عنوان یکی از پر فروش‌ ترین بالابرها شناخته می ‌شود. طراحی ساده ای که برای این بالابر انجام شده است موجب می گردد که از اجزای آن به صورت اصولی تر استفاده گردد. به همین سادگی راندمان کاری آن افزایش پیدا می‌ کند.

عملکرد بالابر هیدرولیکی چگونه است؟

فن‌آوری بالابر هیدرولیک در بسیاری از صنعتی ها مانند ساخت‌وساز و حمل و نقل کاربرد دارد. این کار اغلب برای راه‌اندازی ماشین آلات سنگین و یا حرکت و بلند کردن اشیا سنگین و بزرگ مثل خودروها و ماشین های آشغال بر و ظروف حمل و نقل انجام می شود.

این نوع بالابر در بسیاری از صنایع به کار می‌رود تا به قسمت های بالایی و در ارتفاعات کار و محل مورد نظر دسترسی داشته و بتوان به راحتی افراد یا محموله ها را بالا و پایین برد. در پاسخ به نحوه عملکرد بالابر هیدرولیکی چیست، میتوان گفت که دارای بازوهای باز و بسته مانند قیچی برای بالا بردن و پایین کردن ارتفاع سکو است که در بالای واحد ثابت شده‌است . این کار به تنظیم ارتفاع سکو مطابق با نیاز فرد کمک می‌کند .

واحدهای نیروی هیدرولیکی ، رایج‌ترین واحدهای مورد استفاده هستند که می‌توانند در برابر مقادیر بسیار زیاد وزن مقاومت کنند . این استفاده از روغن هیدرولیک تحت فشار وارد دستگاه می‌شود تا این کار را انجام دهد ؛ یعنی گسترش و قرار دادن بازوها .

این نوع بالابر می‌تواند به راحتی با پلت فرم کاری انتخابی کاربر نصب شود . این واحدها همچنین می‌توانند با چرخ‌ها نصب شوند تا آن‌ها را از یک مکان به مکان دیگر منتقل کنند.

تعریف بالابر هیدرولیکی

 

یکی از معادلات فیزیک که مورد استفاده تکنولوژی این نوع بالابر قرار می گیرد ، ” فشار x = نیرو ” است . این کار به تعیین اعمال فشار مورد نیاز بر روی یک مایع در یک پیستون برای تولید نیروی کافی برای بالابر هیدرولیکی و حرکت یک شی کمک می‌کند .

کاربرد بالابر هیدرولیکی چیست؟

این دستگاه کاربردی که امروزه یکی از ابزار های صنعتی فعالیت های تولیدی و صنعتی تلفقی می شود، کاربرد های بسیار متنوع و مختلفی دارد. از جمله جابجایی بار های خیلی  سنگین در کارگاه ها و کارخانه جات، جابجایی افراد و محموله های مختلف در فروشگاه ها و مغازه ها، جابجایی و بالا بردن مصالح و لوازم ساختمانی در هنگام ساخت و ساز و…

فناوری آسانسور هیدرولیک در موارد دیگری مانند جک های هیدرولیکی ، لیفت تراک ، بالابر اتومبیل و بسیاری دیگر از ماشین آلات می توان یافت. ماشین آلات می توانند از آن برای تأمین نیروی لازم برای تولید کار ، مانند جابجایی اجسام بسیار سنگین دیگر ، استفاده کنند.

اهمیت بالابر هیدرولیکی چیست؟

فن‌آوری این بالابر یکی از ارکان مهندسی است که دارای اهمیت زیادی است و بدون این فناوری، انجام بسیاری از کارها دیگر ممکن نیست؛ مگر این که یک تکنولوژی دیگر برای جایگزین کردن آن وجود داشته باشد. صنعت خودرو ، ساخت‌وساز ، ارتباطات هوایی و کشتیرانی به شدت وابسته به آن است و این صنعت به بخش بزرگی از دنیای مدرنی که ما می‌شناسیم ، کمک کرده‌ است.

حتی ترمزهای ماشین نیز از فناوری هیدرولیک استفاده می‌کنند . وقتی به پدال ترمز فشار وارد می شود , به پیستون کوچک  در سیلندر اصلی ترمز نیز فشار وارد می شود . در نهایت پیستون فشار بر روی روغن ترمز اعمال می‌ گردد که فشار را از میان خطوط ترمز منتقل می‌کند و مجموعه دیگری از پیستون‌ها را مجبور می‌کند تا پوشش‌های ترمز را روی هر چرخ فشار دهند. اصطکاک داخلی ترمز ضد زنگ اتومبیل را کم می‌کند و در نهایت اتومبیل را متوقف می‌کند.

انواع بالابر هیدرولیکی

بالابر های هیدرولیک معمولا از انواع مختلفی از نظر کاربری و عملکرد تقسیم می شوند. هرکدام از این مدل دستگاه ها با توجه به نوع، ارتفاع و حداکثر وزن قابل تحمل برای نیاز های مختلف تولید و نصب می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع مختلف این دستگاه به طور مفصل و کامل، مقاله آموزشی انواع بالابر هیدرولیکی را مطالعه کنید.

بالابر هیدرولیکی بر چه اساسی کار می کند؟

بالابر هیدرولیکی معمولا بر اساس اصل پاسگال کار میکند. این دستگاه دارای یک مخزن روغن هیدرولیک بوده که زمان بالا رفتن دستگاه، روغن از داخل مخزن به پمپ و لوله ها منتقل می شود. این انتقال باعث هل دادن پیستون های بالابر شده و در نتیجه، اتاقک دستگاه به بالا حرکت می کند. زمان پایین آمدن نیز روغن هیدرولیک به مخزن هدایت شده و با خالی شدن لوله ها، پیستون به جای قبلی خود برگشته و در نتیجه، اتاق بالابر به پایین حرکت می کند.

اگر بخواهیم کمی تخصصی تر به این سوال که بالابر هیدرولیکی بر چه اساسی کار میکند بپردازیم، می توانیم تعریف زیر را بیان کنیم:

بالابرهای هیدرولیک بر اساس یک اصل بسیار مهم کار می‌ کنند. آنها جهت بالا رفتن پمپ فشار روغن را می توانند افزایش دهند و به درون سیلندر ها هل دهند. پیستونی که در این بالابرها وجود دارد به بدنه اصلی متصل می گردد که این پیستون دستگاه بالابر را می ‌تواند به بالا هل دهد. پس از آن دستگاه به قسمت پایین کشیده می ‌شود. جهت پایین آمدن دریچه دستگاه باز می ‌شود و روغن اجازه پیدا می ‌کند که یک بار دیگر به درون مخزن برود.

signicher: https://sageman.pet/product-category/dog-food

اجزای بالابر هیدرولیکی چیست؟

برخی از اجزای اصلی بالابرهای هیدرولیکی عبارت هستند از پیستون درون سیلندر، پمپ، موتور، مخزن و شیر فلکه که هر یک کاربرد ویژه ای دارند. طور معمول بالابرهای هیدرولیکی دارای یک اتاق ماشین می باشند که در این اتاق پمپ موتور و مایع قرار می‌ گیرد. به همین دلیل امکان دارد که برای عملیات مناسب‌ تر به فضای بیشتری نیاز پیدا کنند. بالابرها به صورت معمولی در مکان های متنوع مورد استفاده قرار می‌ گیرند. قیمت انواع بالابرهای هیدرولیک به نیاز شما بستگی دارد. به طور کلی باید به خوبی بداند که برخی از بالابرهای هیدرولیک دارای کاربری های متفاوتی هستند و ویژگی ها و مشخصات خاصی روی آنها به کار گرفته شده است.

به همین دلیل قیمت خرید آنها تا حدودی افزایش پیدا می‌ کند. آن دسته از بالابر های هیدرولیک که پیشرفته می باشند و به تازگی طراحی می گردند را با قیمت بیشتر در بازار به فروش می ‌رسانند. به طور کلی شما برای حمل وسیله های سنگین و همچنین حمل افراد در مکان های متفاوت بهتر است که بالابرهای هیدرولیک را نصب نمایید. بالابرهای هیدرولیک بر اساس متراژ و همچنین مدلی که دارند در دسته بندی های متفاوتی تقسیم می گردند. شما قیمت آنها را طبق نیاز مکان مد نظر خود باید مورد محاسبه قرار دهید و سپس یکی از آنها را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: فروش و نصب بالابر هیدرولیکی در تهران

فروش، نصب و راه اندازی انواع بالابر هیدرولیکی

همین حالا با ما تماس بگیرید 09128667745

16 پاسخ
  1. خیلی ممنون میشم اگه از تصاویر بیشتری توی مقاله استفاده کنید و اساس کار بالابر هیدرولیکی رو به صورت تصویری یا ویدیویی توضیح بدین. در کل خیلی خوب بود ممنون از مقاله خوب بالابر احمدی

    1. بله حتما. ممنون از نظری که ارسال کردین. در اسرع وقت روش کار میکنیم و به محض به روزرسانی صحفه بهتون ایمیل میدیم تا از آخرین مطالب باخبر باشید.

  2. واقعا توضیحاتتون عالی بود فقط کاش به قول دوستمون از تصاویر بیشتری استفاده کنید. مطالبی مثل اساس کار بالابر هیدرولیکی و نحوه عملکرد و اینچیزا تصویری خیلی بهتره. ممنون در کل

    1. بله کاملا درسته… در اسرع وقت مقاله رو به روز خواهیم کرد و از تصاویر آموزشی بیشتری استفاده می کنیم. ممنون از نظرتون.

  3. توضیحات کمه… یکم بیشتر و دقیق تر توضیح بدین ممنون میشم ازتون. من خیلی اساس کار بالابر رو متوجه نشدم.

    1. خیلی ممنون از وقتی که گذاشتین و مقاله رو مطالعه کردین. باشه چشم حتما.. به زودی توضیحات تکمیلی اضافه میکنیم.. هم توضیحات تصویری بیشتر و هم در خصوص موردی که گفتین بیشتر و دقیق تر توضیح میدیم.

    1. اگر بالابر ساختمانی هم از نوع هیدرولیکی باشه، بله به همین شکل عمل میکنه. در خدمت هستیم.

  4. توضیحاتتون در مورد نحوه کار بالابر هیدرولیک بسیار جامع و کامل بود. ممنون از سایت خوبتون

  5. سلام و عرض ادب. میشه در مورد تفاوت بالابر های کششی و نحوه کار بالابر هیدرولیکی هم توضیح بدین؟؟؟

    1. سر و صدای این دستگاه باتوجه به نوع ساخت و قطعاتی که ما به کار میبریم، به میزان حداقلی هستش و میشه گفت هیچ سرو صدایی که باعث آزار بشه نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *